luni, 9 martie 2009

Comandant pe o nava in furtuna

Imaginati-va o tara ca un petrolier, se anunta furtuna, una dintre furtunile rare, cele care apar o data in secol, sunt nave care au fost deja scufundate si unele anunta deja SOS prin radio.
Comandantul petrolierului trebuie sa pregateasca nava pentru furtuna, numai ca problema e mai complexa decit pare.
Echipajul este sub diferite comenzi, comenzi care nu asculta toate de ordinul comandantului navei.
Exista citiva moguli care au deja in proprietate magaziile de combustibil, de apa, de piese de schimb si de hrana, iar statia de radioamplificare a vasului este suntata de camerele de televiziune prin cablu de pe nava si de statiile de radio emisie ale unor fosti membri de echipaj.
Pe intranetul navei au aparut bloguri, sunt puse in discutie ordinele si deciziile comandantului, este criticat traseul si sunt indoieli vizavi de starea de conformitate a navei transportate.
Pe nava au aparut si femei, unele se ocupa de cantina, altele de infirmerei, unele sunt la timonierie iar altele lucreaza la telegraf.
O factiune din echipaj vrea autonomie prova si ameninta cu eliberarea ancorei babord daca nu vor avea oameni la timona si daca ordinele nu se vor da in limba lor.
Comandantul a decis ca nava sa nu se intoarca in portul unde toti sunt egali, saraci, traiesc din ratie si se suspecteaza unul pe altul.
Pe drumul sinuos, dupa revolta de la pontonul saraciei, scump si plin de amenzi, au fost aruncati peste bord multi dintre vechii ofiteri care s-au intors pe nava, au barci rapide, aduc alcool, femei, hrana si arme, au acces la tambuchiuri si urca pe nava din mers.
Ei nu apar la suprafata dar au polarizat echipajul.
Este furtuna, este anuntata prin radio, deja multe navei au fost scufundate iar nava amiral s-a impotmolit, echipajul a ales un comandant negru si totiu asteapta minuni.
Ce ai face daca ai avea operatie de hernie facuta la austrieci, ar trebui sa stai in picioare ca sa supraveghezi pregatirile de furtuna si daca stii ca in careul ofiterilor se discuta de inlocuirea ta peste un an?
Vei da directivele generale, necesare intregului echipaj pentru a pregati nava de furtuna.
Vei chema sefii de echipaj carora le vei recunoaste autoritatea fiecaruia pe zona sa si vei delega fiecaruia, functie de specific, acel gen de sarcini care vor pune echipajul in stare de alerta de furtuna.
Vei verifica, de comun acord cu colectivul de sefi de echipaj, conformitatea marfii.
Vei lua legatura cu armatorul caruia ii vei solicita accesul la o nava tanc pentru incarcare cu combustibil.
Vei izola accesul la gurile de vizita a celor care patrundeau in nava.
Din noua provizie de combustibil vei aloca ratii suplimentare celor care trec in echipajul tau exclusiv, in numele salvarii navei si a treceri prin furtuna de care pot scapa astfel toti.
Vei propune celor care au dezvoltat adversitate sa iti fie alaturi sau ii vei arunca peste bord cu colaci de salvare. Cei care vor ramine la bord si pot ridica echipajul la revolta vor fi izolati, arestati la bord si judecati pentru rebeliune dupa ce trece furtuna.
Din ratiune energetice, intranetul poate ramine activ numai in conditii de comunicare a parametrilor tehnici de catre membrii de incredere din rindul echipajului.
Pe perioada furtunii, se va folosi telefonul de bord si sistemul de interfonie.
Orice gura de vizita trebuie sudata, in vederea evitarii desprinderii in furtuna si a crearii gurii de apa.
Cine isi permite sa se plimbe pe punte in plina furtuna, o face pe proprie raspundere.
Dupa gurile de vizita, trebuie sigilate anumite compartimente care pot afecta capacitatea de plutire a navei iar acestea pot fi chiar magazii cu combustibili, piese, hrana si medicamente.
Se poate trece prin furtuna dar respectind legile arhimedice!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu