joi, 26 februarie 2009

E afacere sa devii dealer TATA, cea mai ieftina masina din lume!

Radacini Braila lanseaza in zona Opel Insignia, masina anului 2009 dar si un automobil care anunta ca intr-adevar am intrat in alt secol si alt mileniu.
Opel trece prin clipe grele acasa si nu se stie daca va scapa ca brand.
Indienii insa se gindesc la piata lumii si vor sa scoata pe piata cea mai ieftina masina, au si lansat-o, Tata Nano, am scris despre ea in blog.
Lansarea in productie a fost ingreunata, unii zic din cauza greutatii cu care s-au facut expropririle, pe acele zone urmind sa fie construit marele complex auto care va face aceste masinute.
La exterior, masina este un automobil cu silueta inspirata de Opel Agila modelul vechi, de Daewoo Matiz si de Ford Ka, pretul scazut fiind obtinut prin costurile reduse de productie, adica terenuri, curent, apa si forta de munca indiana, ieftina.
Componentele caroseriei, motorul si celelalte sisteme (frina, directia, suspensia, sistemul electric) vor fi asimilate in orizontala de piese Tata si a altor furnizori indieni, masina facind valuri la lansare si dorindu-se cea mai ieftina din lume. la export, poate chiar in Europa insa, va ajunge la 4500Euro, suflindu-i in ceafa Dacia Logan de 5000 de euro.
Numai ca totusi, ma iertati, chiar daca si acest TATA Nano va avea ABS, EBD, A/C si DABG, pierde fata de Logan ul romanesc prin faptul ca are portbagajul mai mic, roata mai mica, volumul interior pentru pasageri pare mai mic si nu in ultimul rind, calitatea materialelor si fiabilitatea tind sa cred ca vor fi in favoare Loganului de 5000euro. Cu siguranta ca masina va inflacara sentimentele de consum a unui intreg continent de oameni cu resurse mai limitate ca ale noastre, publicitatea il va aseza alaturi de vreo frumusete indiana de la Bollywood, poate chiar va deveni personaj de film acest automobil, va fi cu siguranta un mare succes al domnului Ratan Tata, furnizorul principal de camioane al armatei indiene si mare producator de masini pentru o piata de peste 1miliard de oameni, fie ei si mai saraci.
Poluarea si aglomeratia, spatiile de parcare, nevoia de tansport si de livrare rapida in orasele aglomerate, mai ales in cele indiene, fac din aceasta masina o mare realizare.
Proiectul are de trecut testele de performanta in organizare si competitivitate, masina poate deveni un simbol national, iar prezenta ei va arunca o manuta a provocarii catre firmele cu traditie si poate chiar catre est europenii care in trecut fabricau si ei masinute.
Pragul minim de satisfactie al clientului difera de la cultura si continent, la grup profesional, sex si nivel de educatie.
TATA Nano va stimula producatorii chinezi sa se lanseze in aventuri similare, masina are doi cilindri, cilindreea este de circa 600cmc, deci si consumurile sunt reduse, ceea ce va insemna autonomie pe distantele continentale ale pensinsulei indiene. Imi amintesc, pe la inceputuri, pe cind lucram la DAEWOO ca responsabil de zona, coreeenii ne numeau AREA SALES MANAGER, ca aveam in dotare masinute TICO, niste splendori negurmante, extrem de fiabile si incintatoare la condus. Era si alt trafic, mult mai sigur.
In acelasi timp, in India, cei care erau AREA SALES MANAGER pentru DAEWOO, aveau la dispozitie avioane, distantele erau totusi altele.
Ma gindesc la Opel Insignia, la tot ce reprezinta acest automobil pentru realitate, pentru contemporaneitate si ma gindesc, ca miine, producatorul german poate pieri rapus de criza.
Imi amintesc ca unul dintre arhitectii germani ai razboiului cu URSS, feldmaresalul Guderian, isi facuse calcule cum ca Wermachtul avea sa aiba de furca cu in jur de 180 de divizii ale Armatei Rosii.
In primul an de razboi, Wermachtul capturase circa 5300 de tancuri sovietice vechi, exact cam cite tancuri aveau nemtii in toata Europa.
De aici li s-a tras betia nemtilor.
Stalin i-a asteptat o iarna, la Stalingrad, nemtii pregateau lansarea supertancului TIGER iar Stalin pregatise 50000 de tancuri T34 si avea inarmate 320 de divizii, 140 de divizii erau de rezervisti, de care Guderian nu tinuse cont.
Nimeni nu mai stie de TIGER, tancuri T34 inca functioneaza, de peste 60 de ani si functioneaza, in multe armate ale lumii.
Ma uit la bordul de TATA Nano si vad cum are buzunarele largite ca la Matiz, extrem, extrem de practice. 10milioane de astfel de jucarii si istoria lumii auto nu va mai fi la fel.
E afacere sa devii dealer TATA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu